طراحی سایت ارزان، حرفه ای و سئو

طراحی وب سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو با استفاده از اسنیپت های جدید گوگل و سازگار با موبایل ریسپانسیو

طراحی سایت ارزان، حرفه ای و سئو

طراحی وب سایت و ساخت وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو با استفاده از اسنیپت های جدید گوگل و سازگار با موبایل ریسپانسیو

آموزش ساخت سایت رایگان در یاهو

شروع کار:


۱- آدرس www.yahoo.com رادر نوار آدرس مرورگر خود وارد و کلید Enter را در صفحه کلید فشار دهید.


 


۲- در قسمت بالای صفحه بر روی گزینه Geocities کلیک کرده و در صفحه باز شده Username (نام کاربر) و Password (کلمه رمز) خود را وارد نموده و کلید Sign In را کلیک نمایید.


 


۳- در صفحه باز شده بر روی گزینه Yahoo! Page wizard کلیک نمایید.


توسط این گزینه شما می توانید با پیروی از دستورات صفحه نمایش به سادگی یک صفحه وب را ایجاد نمایید.


 


۴- در صفحه باز شده شما می توانید انواع الگوهای از پیش ساخته شده جهت ساخت صفحه وب مورد نظرتان استفاده نمایید، بر روی یکی از الگوها کلیک نمایید.


 


۵- در صفحه ظاهر شده شما می توانید صفحه وب انتخابی خود را در رنگهای مختلف مشاهده نمایید. با توجه به سلیقه خود یک رنگ را انتخاب کنید.


 


۶- در صفحه Welcome to Yahoo بر روی Begin کلیک نمایید.


 


۷- در صفحه Chooses a look for your page شما می توانید یکی از سبکهای موجود صفحه را انتخاب نموده و بر روی کلید Next نمایید.


نکته: در صورتی که می خواهد پیش نمایشی از سبک انتخابی را مشاهده نمایید در این قسمت بر روی کلید Preview کلیک نمایید.


 


۸- در صفحه Enter your into در قسمت your name نام خود و در قسمت Your email address آدرس Email خود را وارد کنید. نام و آدرس Email وارد شده در این قسمت در صفحه وب شما ظاهر می گردد.


 


۹- در صفحه Pick your picture شما می توانید تصویری را به دلخواه به صفحه وب خود اضافه نمایید. برای اضافه نمودن تصویری از کامپیوتر خود به صفحه وب در حال ساخت بر روی کلید Upload New Image کلیک کرده و در پنجره ظاهر شده بر روی کلید Browse کلیک کنید و عکس مورد نظر خود را از روی کامپیوتر خود انتخاب کرده و بر روی کلید Upload کلیک کنید. بعد از چند لحظه تصویر انتخابی به صفحه وب اضافه می گردد.


نکته: شما در این قسمت می توانید از تصاویر پیش فرض نیز استفاده نمایید و یا در صورت عدم تمایل به داشتن عکس بر روی گزینه Donشt use an image کلیک کنید.


برای رفتن به مرحله بعد بر روی کلید Next کلیک کنید.


 


۱۰- در صفحه Describe yourself در کادرهای مربوطه توضیحاتی را در مورد خود و علایق خود وارد نمایید و بر روی Next کلیک نمایید.


 


۱۱- در صفحه Enter your favorite links شما می توانید آدرس های دلخواه خود را به صورت لینک وارد کرده و بر روی کلید Next کلیک کنید.


 


۱۲- در قسمت Describe your friends and family شما می توانید توصیفی از خانواده و دوستانتان وارد نمایید و بر روی کلید Next کلیک نمایید.


 


۱۳- در صفحه Enter your friends and family شما می توانید اسامی دوستانتان را به صورت لینک درآورید بعد از وارد کردن اسامی بر روی کلید Next کلیک کنید.


 


۱۴- در صفحه Name your page شما می توانید اسمی را برای صفحه وب خود تعریف کرده و بر روی کلید Next کلیک نمایید.


 


۱۵- در صفحه Congratulations به شما به خاطر ساخته شدن صفحه خانگی در سایت Yahoo تبریک گفته می شود.شما می توانید آدرس صفحه خانگی ساخته شده را به دوستانتان بدهید تا از آن دیدن نمایند.


نکته: در مثال فوق ما از الگوی از پیش ساخته شده Personal Page را استفاده کردیم لذا توضیحات داده شده در این قسمت مربوط به این الگو می باشد. در صورتی که شما از الگوی صفحه وب دیگری استفاده کنید ممکن است گزینه های آن با تعاریف داده شده در این قسمت تفاوت داشته باشد.

مزایای داشتن وب سایت چیست؟

ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که داشتن سایت اینترنتی چه مزیت هایی دارد ؟


وب سایت ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آنها به شرح زیرند:


 


تاثیر سایت در اطلاع رسانی:


داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متون باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متون، فیلم و صوت و یا انیمیشن نیز بهره بگیرد بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بینهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند.


 


تاثیر سایت در بازاریابی:


موتورهای جستجو بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافیست رباتهای آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود 50 نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.


 


در دسترس بودن:


سایت شما با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و روزهای تعطیل نیز فعال است.


 

مزایای وب سایت نسبت به وبلاگ

در دنیای امروز همه دوست دارند خود را به نوعی در Internet معرفی کنند. برخی از افراد از وبلاگ برای رسیدن به این هدف استفاده می کنند و برخی نیز از وب سایت.


در واقع وبلاگ راه صحیحی برای این کار نمی باشد به دلایل زیر:


وبلاگ‌ها غیررسمی هستند.


ترافیک بالای وبلاگ ها و کندی سرویس آن ها.


فضایی برای آپلود عکس ها ندارید و باید از فضای مجازی استفاده کنید.


محدودیت در تعداد صفحات دارد.


عدم امنیت (با هر نوع مشکل سرویس دهنده، شما ممکن است داده های خود را از دست بدهید.)


تحمل بنرهای تبلیغاتی مزاحم.


در عوض داشتن یک وب سایت حرفه ای دارای مزایای زیر می باشد:


افزایش اعتبار شما.


تبلیغ حرفه خود در سطح دنیا بدون محدودیت های مکانی و زمانی و همچنین با هزینه کمتر، بدون نیاز به چاپ کارت، بروشور، اعلامیه یا آگهی.


گرفتن نظرات و انتقادات از سرتاسر دنیا جهت بهبود فعالیت ها.


سریع تر انجام دادن فعالیت ها (24 ساعته و حتی در مواقع تعطیلات رسمی آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مشتریان در رابطه با فعالیت شما می باشد.)


هدایت مشتریان به سایت شما از طریق موتورهای جستجو در اینترنت.


 کسب در آمد از تبلیغ برای دیگران.


آموزش تخصصی افراد در زمینه های مختلف.


سایر موارد دیگر....

تاریخچه طراحی وب سایت

طراحی وب سایت به فناوری ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود.


تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک  وب سایت در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب سایت در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب‌سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.


در آغاز،وب سایتها با کُدهای ساده «اچ‌تی‌ام‌ال» نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان کُدنویسی که ساختار ساده‌ای به وب‌گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به صفحه‌های دیگر که در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.


با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی، اَبَرمتن یا اچ‌تی‌ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف‌تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از «CSS» جایگزین شد.


فناوری‌های یکپارچه سازی پایگاه های داده (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI, PHP, ASP.NET, ASP, JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرد.


همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فن آوری‌های پویانمایی به صفحه ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد، و توانایی‌های بیشتر و کارایی‌ها تازه مرورگرها برای اچ‌تی‌ام‌ال.

سرور چیست؟

سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و همیشه در دسترس است. 

به عبارت دیگر سرور نوعی کامپیوتر است با امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خاص که این کامپیوتر همیشه باید روشن و به اینترنت متصل باشد تا سایت هایی که بر روی آن قرار می گیرند بصورت 24 ساعته قابل دسترس باشند.


زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، آن را سرور تحت شبکه می نامیم و به این معنا خواهد بود که تمامی کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر فرمان می گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن تامین می کنند و سرور نقش آنها را در شبکه تعیین می نماید.

حال اگر گستره این شبکه را کمی بیشتر نمائیم، و آن را متشکل از تمام کامپیوتر هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند بدانیم، با گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت روبرو هستیم که به آنها سرور های اینترنتی گفته می شود و وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی پهنای اینترنت جستجو می کنید را برای ملاحظه شما در اختیار قرار دهند. 


بنابراین به دو دسته بندی کلی دست می یابیم:


سرور ( server ) : کامیپوتری که سرویس می دهد.

کلاینت ( Client ) : کامپیوتری که سرویس می گیرد.


زمانی که شما به مرور وب و استفاده از انواع خدمات اینترنتی می پردازید، در واقع در نقش سرویس گیرنده عمل می کنید و کامپیوتری که از آنسوی شبکه به شما خدمات را ارائه می کند، سرویس دهنده و یا همان سرور نام دارد و جهان اینترنت با ارتباط میلیون ها کامپیوتر سرویس دهنده و سرویس گیرنده شکل می گیرد. 


در شبکه اینترنت، از آنجایی که مهمترین فاکتور به هنگام دریافت خدمات، پایداری یک سرور محسوب می شود، لذا محل های ویژه ای در سراسر دنیا با نام دیتاسنتر یا همان مرکز داده احداث می شود تا صرفا به نگهداری از سرور ها بپردازند و با تمرکز بر روی کیفیت شبکه و پشتیبانی قطعات و نرم افزارهای مورد نیاز، بصورت تخصصی شرایط را برای میزبانی وب و استفاده از سرورها به دور از مشکلات و مسائل متعدد پیرامون آن فراهم آورند. 

بنابراین دیتاسنتر محلی است که صدها و یا هزاران سرور را در رک ها ( rack )، کیج ها ( Cage ) و اتاق های مختلف جای می دهد. ساختمان دیتاسنتر از بخش های مختلفی مانند اتاق کنترل، اتاق سرور، ژانراتورها، تاسیسات خنک سازی، انبار سخت افزار، اتاق UPS و Battery backup ، اتاق نگه داری از وسایل اطفای حریق، اتاق مدیریت شبکه تشکیل می شود، هر چند که با توجه به نیازها، طراحی و امکانات و زیرساخت برای هر مرکز داده کاملا می تواند متفاوت باشد.


به عبارت دیگر یک سرور محلی برای نگه داری از محتوای وب سایت شما خواهد بود و در سرتاسر جهان میلیون ها سرور وظیفه نگه داری از محتوایی که هر روز در وب با آن آشنا می شوید در اختیار دارند، مضاف بر آن شمار نرم افزار ها تحت وب رو به فزونی است و با گسترش خدمات رایانش ابری که پارس پک اولین ارائه دهنده این خدمات در ایران است، در آینده ای نزدیک اغلب application های پرکاربردی که پیش از این تنها بر روی کامپیوتر های قابل اجرا بوده اند، پس از این از طریق وب قابل دسترس خواهند بود و شما نیازی به خرید لایسنس های پر هزینه، نصب پر دردسر نرم افزار و مراقبت و بروز رسانی آنها نخواهید داشت.